Bengkel Pengenalan Projek Agriculture Flagship (Agf)-Fasa 1 & Pelaksanaan Aplikasi Mudah Alih M@Myagro Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani

19 Disember 2017 | Selasa
8.30 pagi - 12.30 tengahari | Bilik Mesyuarat MARDI, Alor Setar, Kedah

Tujuan:
- Memberi pendedah tentang kegunaan portal dan aplikasi yang baru dibangunkan khas untuk sector pertanian.
- Bagi memudakan penyimpanan data setiap petani dan untuk pertani berkomunikasi dengan agensi pertanian dengan lebih berkesan dan mendapat maklum balas dengan lebih cepat.

Kelebihan:
- Dapat mempekenalkan Pusat Internet 1Malaysia(PI1M) kepada agensi yang terlibat serta menggalakan petani datang ke Pusat Internet 1Malaysia(PI1M).
- Dapat berkerjasama dengan agensi pertanian (MADA,MARDI dan Moa)

Penglibatan:
- Pn Hajah Rosnah Binti Amin (Pegawai MARDI Serdang).
- En Muhammad Hamiza Bin Hamdan (Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani).
- En Azhar Bin Razali (Pegawai Digi Telecommunication Sdn Bhd).

Perlaksanaan Aktiviti:
Penerangan tentang Agf dan applikasi mudah alih my@agro oleh En.Muhamad Hamiza dari Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani(Moa), Penerangan penggunaan SIM kad daripada wakil Digi Telecommunications Sdn. Bhd. Seterusnya penerangan tentang konsep aplikasi mudah alih my@agro yang disampaikan oleh En. Asrol Norul Bashah wakil dari Ingeni Work. Pengenalan dan sesi hand-on penggunaan aplikasi mudah alih my@agro serta penerangan tentang fungsi kegunaan aplikasi tersebut penerangan disampaikan oleh En. Mohd Fauzi Nazeri dan Faris Zaidi Mohd Nor wakil dari MARDI dan diakhiri dengan jamuan makan tengahari.

Berikut adalah gambar semasa aktiviti dijalankan:



Kembali ke halaman utama